Print Friendly, PDF & Email

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Συναδέλφισσες – συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα 13 Μαΐου 2019 κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τίτλο: «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης – Κατασκευής – Χρηματοδότησης – Λειτουργίας – Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη – Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων» κατετέθη από ομάδα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ τροπολογία με τίτλο «Απάλειψη διάκρισης σε Μηχανικούς τεχνολογικής Εκπαίδευσης», και κεντρικό θέμα τη δημιουργία πόρου 2,5‰ με δικαιούχους τους ΤΕ Μηχανικούς, η οποία έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρ. Σπίρτζη και ψηφίστηκε «ως έχει» κατά πλειοψηφία από το ελληνικό κοινοβούλιο.

Ήταν η τρίτη στη σειρά απόπειρα θεσμοθέτησης του πόρου 2,5‰ με δικαιούχους τους Μηχανικούς μέλη της ΠΟΜΗΤΕΔΥ, αντίστοιχου του πόρου 6‰  με δικαιούχους τους Μηχανικούς μέλη της ΕΜΔΥΔΑΣ. Οι δύο προηγούμενες προσπάθειες θεσμοθέτησης του πόρου των ΤΕ Μηχανικών, που επίσης ήταν τροπολογίες επί νομοσχεδίων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τον Οκτώβρη του 2018 και το Φλεβάρη του 2019 δεν κατατέθηκαν ποτέ προς ψήφιση από την Ολομέλεια γιατί δεν είχαν την έγκριση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Από το καλοκαίρι του 2016, που θεσμοθετήθηκε ο πόρος 6‰ με δικαιούχους τους Μηχανικούς μέλη της ΕΜΔΥΔΑΣ, η Ομοσπονδία ακούραστα και καθημερινά, παράλληλα με τον αγώνα της για τα υπόλοιπα σημαντικά θέματα που απασχολούν τον κλάδο, κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια για την ικανοποίηση του δίκαιου και αυτονόητου αιτήματος του κλάδου μας, για θεσμοθέτηση αντίστοιχου πόρου και για τους Μηχανικούς, μέλη της ΠΟΜΗΤΕΔΥ. Ο αγώνας αυτός περιλάμβανε ατελείωτες παρεμβάσεις, παραστάσεις και συναντήσεις με Υπουργούς, Βουλευτές και υπηρεσιακούς παράγοντες. Πραγματοποιήσαμε  τρεις μεγάλες κινητοποιήσεις με τη συμμετοχή συναδέλφων από όλη τη χώρα, τον Ιούνιο του 2017, τον Οκτώβρη του 2018  και τελευταία αυτήν στις 19 Απρίλη του 2019 που  έδειξε την δυναμική και την αποφασιστικότητά μας και απευθυνθήκαμε πλέον προς τον κ. Πρωθυπουργό προκειμένου να δοθεί λύση και να γίνει πράξη το δίκαιο αίτημά μας.

Στη διάρκειά των 2,5 ετών, συναντήσαμε εμπόδια, αρνητές, επικριτές, αλλά και συμμάχους και συμπαραστάτες. Ειδικά σε αυτήν την τελική φάση της οριστικής θεσμοθέτησης του πόρου, καθοριστικός ήταν ο ρόλος του Βουλευτή κ. Δημήτρη Βέττα και η παρέμβαση μελών της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, όπως οι κ.κ. Απ. Καραναστάσης, Ιωάννης Στέφος (και όλοι οι υπογράφοντες την βουλευτική τροπολογία) αλλά και κυβερνητικών στελεχών, όπως ο κ. Χρ. Βερναρδάκης με τον οποίο είχαμε συναντήσεις τόσο τον Οκτώβρη του 2018 με ενέργειες και  συμμετοχή του βουλευτή κ. Δημήτρη Βέττα, όσο και κατά την κινητοποίηση του  Απρίλη.

Συναδέλφισσες – συνάδελφοι,

Η θεσμοθέτηση του πόρου 2,5‰ αποτελεί αδιαμφισβήτητα μία νίκη και δικαίωση για τον κλάδο και για όσους συμμετείχαν και αγωνίστηκαν. Αποτελεί την πρώτη μεταμνημονιακή μας κατάκτηση. Έγινε πράξη το ηθικό και δίκαιο αίτημά μας και ταυτόχρονα είναι μια απτή απόδειξη ότι η ορθολογική και τεκμηριωμένη προβολή των θέσεών μας, ο διαρκής αγώνας και η μαζική και μαχητική διεκδίκηση, η εγρήγορση και η ενεργοποίηση κάθε διαθέσιμης δύναμης, μπορεί να φέρει ουσιαστικά αποτελέσματα.

Η ολοκλήρωση της διαδικασίας απαιτεί την έκδοση Υπουργικής Απόφασης και Εγκυκλίου εφαρμογής  και επισημαίνουμε  ότι η ρύθμιση αυτή αφορά μόνο τους ΤΕ Μηχανικούς οι οποίοι είναι μέλη των Πρωτοβάθμιων Συλλόγων της ΠΟΜΗΤΕΔΥ.

Τα θέματα που μας απασχολούν παραμένουν πολλά και καθοριστικά για το μέλλον μας. Γι’ αυτό δεν εφησυχάζουμε. Αντίθετα, με περισσότερη δύναμη και αυτοπεποίθηση συνεχίζουμε να παλεύουμε για αυτά.

Δείτε την τροπολογία όπως κατατέθηκε

Δείτε την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας

Δείτε το νομοσχέδιο όπως ψηφίστηκε Ενδιαφέρει το άρθρο 14, σελ. 14

 

×