Ανακοίνωση της ΡΑΣ, (Ριζοσπαστικής Αριστερής Συσπείρωσης) για το σχέδιο νόμου του Υπ. Παιδείας.
Συνάδελφοι – σες
Για μία φορά ακόμα, αλλαγές που αφορούν την παιδεία και κατ επέκταση και τους αποφοίτους των Τ.Ε.Ι., προτείνονται χωρίς πρώτα να έχει γίνει καμία συζήτηση με την ακαδημαϊκή κοινότητα των Τ.Ε.Ι. και τους αποφοίτους των ιδρυμάτων.
Με το προτεινόμενο σχέδιο Νόμου ο Υπουργός Παιδείας χωρίς να έχει ξεκαθαρίσει εάν η Κυβέρνηση αποδέχεται την συνθήκη της Μπολόνια, εάν ζητάει αναθεώρηση ή την απορρίπτει προτείνει ρυθμίσεις με το άρθρο 11 που έχουν μοναδικό στόχο να ικανοποιήσουν αίτημα των πολυτεχνικών σχολών και να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των διπλωματούχων μηχανικών μελών του Τ.Ε.Ε.
Είναι ελληνική πρωτοτυπία ( πατέντα ) να δέχεσαι ότι τα 4 έτη σπουδών οδηγούν σε Bachelor αλλά οι πολυτεχνικές σχολές και οι γεωπονικές σχολές οδηγούν κατευθείαν μετά από πέντε χρόνια σε Master χωρίς να χορηγούν Bachelor. Πώς απαντάμε; Άραγε, στις ιατρικές σχολές με σπουδές έξι χρόνων χωρίς να υπολογίζουμε την ειδικότητα, που έχει επιπλέον χρόνο σπουδών, ότι χορηγούν δηλαδή κατευθείαν διδακτορικό; Είναι περίεργο και ύποπτο να δέχεσαι τις ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες, ότι το πτυχίο επιπέδου Bachelor πρέπει να οδηγεί σε επαγγελματικά δικαιώματα και ο ακαδημαϊκός τίτλος του μάστερ δεν προσθέτει επαγγελματικά δικαιώματα και συγχρόνως να νομοθετείς ότι οι πολυτεχνικές και οι γεωπονικές σχολές θα χορηγούν πτυχία επιπέδου Master και μόνο οι κάτοχοι αυτών των πτυχίων θα έχουν πρόσβαση στο επάγγελμα.
Και βέβαια δεν είναι δυνατόν να υπάρξει αναδρομική εφαρμογή, από την ημερομηνία κτήσεως του πτυχίου, σε όλους τους αποφοίτους προηγουμένων χρόνων. Με την ρύθμιση αυτή στο Δημόσια αυτόματα όλοι οι διπλωματούχοι μηχανικοί δημόσιοι υπάλληλοι γίνονται κάτοχοι μεταπτυχιακών και απολαμβάνουν όλα τα πλεονεκτήματα που τους δίνει η κείμενη νομοθεσία ( κρίσεις προϊσταμένων, αξιολόγηση προσωπικού κ.λ.π.) Αντίθετα στους αποφοίτους των Τ.Ε.Ι. πριν 2001 και ΚΑΤΕΕ τους αφήνουμε ξεκρέμαστους γιατί δεν αναγνωρίζουμε ότι το πτυχίο τους είναι Bachelor γιατί αυτοί δεν έχουν τέσσερα έτη ( 4 ) σπουδών αλλά τριάμισι ( 3.5 ) οπότε με την άτοπο απαγωγή τους κάνουμε ισότιμους με τα ΙΕΚ.
Εάν πρόθεση του Υπουργού ήταν πραγματικά να διαφοροποιήσει τις πολυτεχνικές και γεωπονικές σχολές τότε θα πρότεινε να διαμορφώσουν το πρόγραμμα σπουδών τους έτσι ώστε τα τέσσερα πρώτα χρόνια να οδηγούν σε Bachelor και ο επόμενος χρόνος σε μεταπτυχιακό τίτλο ειδίκευσης Master το οποίο θα απονέμονταν σε όλους τους προπτυχιακούς φοιτητές δωρεάν. Επίσης εάν η Κυβέρνηση έχει την άποψη ότι για να ασκήσει ένας απόφοιτος το επάγγελμα του μηχανικού πρέπει να έχει ολοκληρώσει με επιτυχία πρόγραμμα σπουδών πενταετούς διάρκειας τότε νομοθετείς ότι το Bachelor είναι διάρκειας πέντε ετών και τροποποιήσεις τα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών των Τ.Ε.Ι.
Σύντροφοι – σες
Η ελληνική πολιτεία ίδρυσε τα ΚΑΤΕ, ΚΑΤΕΕ, ΤΕΙ και οδήγησε εκεί χιλιάδες φοιτητές που οι γονείς τους δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να τα στείλουν να σπουδάσουν στο εξωτερικό ή στα ιδιωτικά κολέγια στην Ελλάδα. Οι απόφοιτοι των ιδρυμάτων αυτών ενώ με το νόμο είναι απόφοιτοι Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, στην πραγματικότητα όμως δεν αναγνωρίζονται οι σπουδες τεσσάρων χρόνων, γιατί δεν έχουν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα και όσοι έχουν, είναι τέτοια που δεν οδηγούν αυτόνομα στην άσκηση του επαγγέλματος. Όσες προσπάθειες και εάν έγιναν στο παρελθόν για την έκδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων τελικά έπεφταν στο κενό μετά από έντονες αντιδράσεις των πολυτεχνικών σχολών και της συντεχνίας του ΤΕΕ.
Καθήκον μιας αριστερής Κυβέρνησης είναι να αποκαταστήσει τις αδικίες και να διορθώσει τις παθογένειες των προηγουμένων Κυβερνήσεων.
Να εκδώσει άμεσα επαγγελματικά δικαιώματα για τους αποφοίτους των ΤΕΙ επιπέδου ανώτατης εκπαίδευσης και κατόπιν μετά από εξαντλητικό διάλογο με τους φορείς να αποφασιστούν οι όποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Καλούμε όλους τους φοιτητές των Τ.Ε.Ι. σε κοινή αγωνιστική δράση με τους αποφοίτους των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων να ακυρώσουν την ψήφιση του άρθρου 11 του σχεδίου Νόμου «Ρυθμίσεις για την Ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
Αθήνα ΙΟΥΝΙΟΣ 2015